Esettanulmány 1. rész.

Az applikáció letöltésével és használatával kapcsolatosan befutott hozzánk néhány kérdés amit érdemesnek tartunk megosztani. Íme.


1. Kérdés:

Az úszáshoz hiába mondja meg az Enduraid, hogy mit, mennyit kell pótolni, de akkor erre nincs lehetőség, tehát energiahiány keletkezik, amit gondolom a kerékpár, és futás során kell bepótolni.Tehát az úszás során pótolandó dolgokat a két másik sportra kell elosztani, és ott kell pótolni, vagy nem?

Hosszútávú versenyeken és extrém körülmények esetén kiemelten fontos, hogy az úszás során vesztett tápanyagokat egyből pótoljuk, ne halmozzunk deficitet. Én magam is több előadáson vettem részt ahol az úszást követően a depóban egy kisebb kulacs tartalmát beszélték ránk, mert a neoprén, meleg víz, hullámok, időtartam indokolják a pótlást még ha nem is érezzük csak később halmozódik a hiány. Úszás előtt feltöltött raktárakkal kezdünk, aztán pedig a tervezett veszteséget pótoljuk a kalkuláció alapján.



2. Kérdés:

Szénhidrát, víz, só meghatározásánál, jó lenne tudni, hogy mennyi az annyi. Mondjuk fél óránként pótoljak 30g szénhidrátot, 6 dl vizet, 300mg sót. De ez mégis mennyi? Pl lehetne mondani, egyél meg fél banánt, igyál vizet/ISO-t, és vegyél be egy csipet sót.

A megvásárolt frissítő termékeken szerepel, hogy melyik energia forrásból mennyit tartalmaznak, de valóban az a következő lépésünk, hogy a kurrens frissítő termékek tápanyagtartalmát kalkuláljuk a sportolók részére: szénhidrátkészítmények, sókészítmények, elektrolit italok, banán, paradicsom, sós perec, stb. ajánlásokkal támogassuk az "itinert" Hamarosan kész lesz.


Üdvözlettel:

Kindl Gábor