Hidegben is fontos a hidratáció!

Nagy hidegek jönnek! Ismétlés a tudás anyja: Azt gondolhatnánk, hogy télen kevésbé kell odafigyelni a hidratációra. Néhány tény, hogy ez bizony nem így van. A hideg levegőn végzett testmozgás során a légzéssel is nagy mennyiségű folyadékot veszítünk. A sok ruha, amit magunkra húzunk a hideg ellen - amellett, hogy extra súlyt és extra energia felhasználást jelent, amit cipelni kell, - még trópusi körülményeket is teremthet szervezetünk számára, amelyre közel olyan mértékű izzadással válaszol, mintha nyári napsütésben végeznénk ugyanazt a testmozgást.

A szervezet szomjúság érzékelő receptora alvó üzemmódban működik, vagyis keményen dolgozol, mégsem érzel olyan mértékű szomjúságot, mint nyáron.

A fentieket figyelembe véve sportolás közben és főleg után az óránkénti 5-6 dl hipotóniás folyadék fogyasztása télen is "melegen" ajánlott. Fontos, hogy futás előtt ne igyunk meleget mert félő, hogy kiizzadva lépünk a hideg levegőre és a toroknak sem jó a forró ital után közvetlenül érkező mínusz 5 fokos levegő. 


Te a versennyel foglalkozz, a frissítést bízd az Enduraid-re!