top of page

Aknázd ki a teljesítményedet az Enduraid alkalmazással, amely a hosszú távú sportesemények,  maratonok, a triatlonok és egyéb kimerítő állóképességi versenyeken elengedhetetlen társad.

 

Ez az alkalmazás aprólékosan kísér végig a hidratálási és táplálkozási stratégiádon, biztosítva, hogy elegendő energiával legyél felfegyverkezve a csúcsteljesítmény érdekében. 

Személyre szabott ajánlást kapsz, amelyet súlyodra, korodra, nemedre és teljesítményszintedre alapozunk.

 

Legyél aznapi legjobb önmagad a pályán! Ehhez nem kell más, csak megfelelő energiapótlás, hidratáció és sópótlás.

HOZD
KI MAGADBÓL
A LEGJOBBADAT

Töltsd le az Enduraid alkalmazást most!

Download on the App Store
Get it on Google Play
The App

A külső tényezők, mint a hőség és a páratartalom, drasztikusan befolyásolhatják a hidratálási igényeidet egy állóképességi verseny alatt. De ne aggódj, az Enduraid mindig ott van melletted!

 

Hőenergia

Az izommunka által termelt hő mennyisége a tevékenység intenzitásától és időtartamától függ. Általában a hosszabb ideig tartó, intenzívebb tevékenységek több hőt termelnek. Az izmok úgy termelnek hőt, hogy a kémiai energiát összehúzódás révén mechanikai energiává alakítják át. A test természetes módon szabályozza a hőmérsékletét azáltal, hogy izzadással és megváltozott véráramlással hőt bocsát ki.

 

Naphő és páratartalom

Egy hosszú és kemény edzés során a hő és a páratartalom jelentős hatással lehet a szervezetedre. Az izzadás a szervezeted természetes válasza a hőmérsékleted szabályozására, de ha a levegő már forró és párás, a szervezeted túlterhelődhet. Ez dehidratációhoz, fáradtsághoz, sőt akár hőguta kialakulásához is vezethet. Hogy elkerüld ezeket a problémákat, ügyelned kell a folyadékpótlásra.

 

A hőség és a páratartalom tényezői jelentős szerepet játszanak a folyadékszükségletedben egy hosszú távú állóképességi verseny vagy edzés során.

 

Az Enduraid beépítette ezeket az elemeket a frissítéstervezési algoritmusába, hogy számodra pontosabb és személyre szabottabb ajánlásokat nyújtson.

 

A megfelelő folyadékpótlás és táplálkozás jelentheti a különbséget a sikeres és a kimerültség miatt feladott verseny között, ezért egy olyan eszköz, mint az Enduraid, hihetetlenül értékes lehet a legjobb teljesítményed eléréséhez.

FRISSÍTÉSI TERV RÁD SZABVA

Features

A FRISSÍTÉSI
TERV
PILLÉREI

Víz, szénhidrátok, elektrolitok - az állóképességi teljesítmény kulcsa ezekben az alapvető építőelemekben rejlik.

 

A szénhidrátok energiát adnak az izmaidnak, míg az elektrolitok, különösen a nátrium, fenntartják a folyadékmérleget, optimalizálják az izomműködést és fokozzák a szénhidrátok használatát.

 

A víz létfontosságú a hidratálás szempontjából, és segít az említett tápanyagok optimális felszívódásában. Ne kockáztass kiszáradást, görcsöket vagy más versenynapi problémákat.

Az Enduraid segítségével tökéletesen kiegyensúlyozhatod az energiabeviteledet, és végig tarthatod a tempót.


Szeretnéd legyőzni a kiszáradást és a fáradtságot?

Pontos frissítési
terv a legjobb teljesítményedért

Víz - hogy hidratált legyél

Egy állóképességi verseny során fontos, hogy hidratált maradj, hogy a tested megőrizze optimális teljesítményét. Hosszabb tevékenység során ajánlott 20 percenként vizet innod.

Natrium - az izmok működéséért

A nátrium az állóképességi tevékenységekhez nélkülözhetetlen ásványi anyag, mivel segít fenntartanod a folyadékegyensúlyt a szervezetedben. Egy hosszú verseny során neked kell képesnek lenned szabályozni a folyadékbevitelt és -kiválasztást, hogy megelőzd a kiszáradást. A nátrium segít neked megtartani a bevitt folyadékot, és segíti a szervezetedet a glükóz felszívódásában is, ami elengedhetetlen az energia fenntartásához a hosszú távú erőfeszítések során.

Szénhidrát - a gyors energia

A szénhidrátok az elsődleges energiaforrások az állóképességi tevékenységek során. Ahhoz, hogy hasznosítani tudjuk, a gyomrunkban lévő keveréknek izotóniás koncentrációjúnak kell lennie (6-8% szénhidrát egy adott mennyiségű vízhez), hogy elérjük a gyors felszívódást az energiaszint fenntartásához.

A te terved a te Garminodon

Személyre szabott tankolási terved mostantól szinkronizálható a Garmin óráddal, így könnyebben követheted az állóképességi versenyeket.

A Garmin integrációja lehetővé teszi, hogy személyre szabott tankolási tervedet közvetlenül az órádra küldhesd, így mindig kéznél lesznek számodra a szükséges információk az esemény során. A terv emlékeztetőket tartalmaz az étkezési és italfogyasztási időpontokra vonatkozóan, így a pályán maradhatsz és a legjobb teljesítményt nyújthatod.

Hiszünk abban, hogy a megfelelő tankolás nélkülözhetetlen a kitűzött célok eléréséhez az állóképességi versenyeken, és örömmel kínáljuk ezt az integrációt a Garmin-nal, hogy még egyszerűbbé tegyük a folyamatot. Reméljük, hogy ez a funkció segíteni fog abban, hogy elérd céljaidat és új szinteket érj el a versenyeken.

HA RÁNK HALLGATSZ EZEKET ELKERÜLÖD

Belefáradtál már abba, hogy a frissítésnél gyakori, a teljesítményedet akadályozó frissítési problémákkal találkozol? Az Enduraid azért van itt, hogy segítsen neked leküzdeni ezeket a kihívásokat, és felszabadítsa valódi potenciálodat.

 

Mondj búcsút a túlevésnek, a túlhidratáltságnak, a fáradtságnak és a kiszáradásnak. Az Enduraid személyre szabott energiapótlási terveivel okosabban táplálkozhatsz, jobban teljesíthetsz, és magabiztosan érheted el céljaidat. Készülj fel arra, hogy elkerülöd ezeket a kríziseket és tapasztald meg az Enduraiddel az optimalizált sportfrissítés erejét.

Ha egy állóképességi sportoló túl sok szénhidrátot fogyaszt elegendő víz nélkül, vagy hipertóniás sportitalt fogyaszt, az gyomor-bélrendszeri (GI) problémákhoz vezethet. Íme néhány gyakori GI-panasz tünete, amelyet a futók tapasztalhatnak:

A túl sok szénhidrát fogyasztása vagy hipertóniás sportital fogyasztása hasmenést okozhat, amely gyakori, sürgős és vizes lehet.

 

A gyomor- és bélrendszeri zavarok puffadás- vagy gázérzetet okozhatnak, ami kellemetlen lehet, és megnehezítheti a futás folytatását, csökkenhet az étvágy, ami megnehezítheti a verseny alatti energiaszint fenntartásához szükséges kalória- és tápanyagbevitelt.

 

Ha az emésztőrendszeri zavar hányást vagy hasmenést okoz, az kiszáradáshoz vezethet, ami veszélyes lehet, és más súlyos szövődményekhez vezethet.

TÚLEVÉS

Kimerültség

A hosszú és kimerítő hosszú edzés során bekövetkező kiürült és fáradt állapotot  úgy írják le a szlengben, mint amikor valaki a falnak ütközik, ami lényegében a kimerültség egy formája. A fő tünetek közé tartozik a hirtelen és megmagyarázhatatlan fáradtság érzés, a teljesítmény csökkenése, az energia és a motiváció hiánya, a szédülés, a hányinger és az erős fáradtságérzet. Fontos, hogy felismerd a jeleit, hogy mérsékelhesd a tempódat, és lépéseket tehess a megelőzésére. Győződj meg róla, hogy edzés közben eleget eszel és iszol, hogy energiaszinted fenntartsad, és hogy a szervezetedet feltöltve tartsad. Az Enduraid segít kiszámítani a számodra elérhető termékek optimális adagolását a kihívásnak megfelelően.

Túlhidratálás

A hiponatrémia, más néven vízmérgezés súlyos állapot, amely olyan futóknál fordulhat elő, akik túl sok vizet isznak maraton vagy más állóképességi verseny során. Íme a hyponatremia néhány tünete, amellyel a sportolóknak tisztában kell lenniük: Hányinger és hányás: A hyponatraemia hányingert és hányást okozhat, ami összetéveszthető a kiszáradás tüneteivel. Ennek oka, hogy a szervezetben lévő felesleges víz felhígíthatja a vérben lévő sószintet, ami gyomorpanaszokhoz vezet.

Zavartság vagy tájékozódási zavar:

A hiponatrémiában szenvedő futók zavarodottnak vagy dezorientáltnak érezhetik magukat, és nehezen emlékezhetnek a verseny vagy a környezetük részleteire. Ez veszélyes tünet lehet, mivel rossz döntéshozatalt eredményezhet, és szükség esetén képtelenség segítséget kérni.

Fejfájás:

A fejfájás a hiponatrémia gyakori tünete, mivel a szervezet megpróbálja kompenzálni a vér alacsony nátriumszintjét.

Duzzanat:

A hiponatrémia duzzanatot okozhat a kezekben, lábakban és más testrészekben, mivel a testben lévő felesleges víz felhalmozódik a szövetekben.

Rohamok vagy kóma:

A hyponatraemia súlyos eseteiben a futóknál görcsrohamok jelentkezhetnek, vagy kómába eshetnek. Ez orvosi vészhelyzet, és azonnali ellátást igényel.

Fáradtság vagy gyengeség:

A hiponatrémia fáradtságérzetet vagy gyengeséget okozhat, mivel a szervezet küzd a normális működés fenntartásáért.Fontos, hogy a futók tisztában legyenek a hyponatraemia tüneteivel, és a verseny alatt mértékkel fogyasszanak folyadékot. Az elektrolitokat tartalmazó sportitalok segíthetnek pótolni az elvesztett folyadékokat és sókat, míg a túlzott vízfogyasztás elkerülése segíthet megelőzni a hyponatraemiát. Ha a fenti tünetek bármelyikét tapasztalja verseny közben, azonnal forduljon orvoshoz.

A megfelelő folyadékpótlás elengedhetetlen az optimális futóteljesítményhez, és a dehidratációs tünetek mögött álló tudomány megértése elengedhetetlen ahhoz, hogy a futás során hidratált állapotban maradj.

Futás közben a tested a testhőmérséklet szabályozása érdekében az izzadsággal folyadékot veszít. Ha nem pótolja megfelelően ezeket az elvesztett folyadékokat, dehidratáció léphet fel. A dehidratáció befolyásolja a szervezet optimális működésének képességét, és számos tünethez vezethet.

A kiszáradás kezdeti jelei közé tartozhat a szomjúság, a szájszárazság és a sötétebb vizelet. A dehidratáció előrehaladtával fáradtság, szédülés, csökkent teljesítmény, izomgörcsök, sőt olyan hőséggel kapcsolatos betegségek is jelentkezhetnek, mint a hőkimerülés vagy a hőguta.

A dehidratáció negatívan hat a szív- és érrendszerére, megnehezítve a szív számára a vér hatékony pumpálását. Ez megnövekedett pulzusszámhoz, az izmok vérellátásának csökkenéséhez, valamint az állóképesség és a teljesítmény általános csökkenéséhez vezethet.

A futás közbeni kiszáradás megelőzése érdekében elengedhetetlen, hogy megfelelően hidratálj. Ajánlott olyan folyadékokat fogyasztani, amelyek elektrolitokat tartalmaznak, például sportitalokat, hogy ne csak a folyadékot, hanem az izzadsággal elveszített alapvető ásványi anyagokat is pótoljuk.

Kiszáradás

Reviews

KÖSZÖNJÜK HOGY VAGYTOK

"Az Enduraid teljesen átalakította az edzés- és versenyélményemet, és nem tudom eléggé ajánlani. Lelkes futóként kerestem a módját annak, hogy optimalizáljam a teljesítményemet és leadjam az utolsó néhány makacs kilót a közelgő versenyem előtt. Ekkor fedeztem fel a lean fueling program erejét és az Enduraid útmutatását.

Az Enduraid lean fueling megközelítését követve a Zone 2 edzéseim során pozitív változást hozott. Az alacsonyabb kalóriabevitel és a megfelelő mennyiségű víz és só beépítésével mindössze 2 hét alatt sikerült leadnom az utolsó 3 kilogrammot. El sem hittem, mekkora fejlődést értem el, miközben még mindig energikusnak és feltöltöttnek éreztem magam az edzéseimhez.

A verseny napján ragaszkodtam az Enduraid által ajánlott frissítési tervhez. Az eredmény egyszerűen hihetetlen volt. Úgy éreztem, mintha minden egyes méteren átrepülnék, és a súlycsökkenés az optimális energia-ellátással kombinálva észrevehető különbséget jelentett a tempómban és az általános teljesítményemben.

Nemcsak befejeztem a versenyt, hanem egyéni legjobb időmet is elértem. Felejthetetlen pillanat volt, amikor mosollyal az arcomon és hihetetlenül boldogan haladtam át a célvonalon. Az Enduraid személyre szabott útmutatása és támogatása voltak azok a hiányzó puzzle darabok, amelyekre szükségem volt ahhoz, hogy teljes mértékben elérjem a bennem rejlő lehetőségeket.

- Márk, Enduraid felhasználó és feldobott futó

Az első Ironman teljesítése egy valóra vált álom volt, és az Enduraidnek is köszönhetem a hihetetlen utazásomat.

Középkorú sportolóként kezdetben szkeptikusan álltam hozzá, hogy eltérjek a hagyományos megközelítéstől, miszerint egy ilyen hosszú esemény során szilárd táplálékra támaszkodom. Az Enduraid frissítési tervével azonban úgy döntöttem, hogy bízom a folyamatban, és az optimális só- és vízbevitel mellett izotóniás italokat választok.

Az egész verseny alatt az Enduraid ajánlásai a helyes úton tartottak, biztosítva a tápanyagok és a folyadékbevitel tökéletes egyensúlyát. Nemcsak hogy teljesítettem az Ironmant, hanem lenyűgöző, 10 óra 50 perces idővel, mindezt szilárd étel fogyasztása nélkül.

Soha nem tapasztaltam energiazuhanást vagy gyomorproblémákat, és a teljesítményem egyenletes és erős maradt. A kiegyensúlyozott izotóniás ital az optimális só- és vízbevitellel együtt mindent biztosított számomra, amire szükségem volt ahhoz, hogy hatékonyan tápláljam a testemet és fenntartsam az energiaszintemet a kimerítő verseny során.

 Az Enduraid jelentős szerepet játszott a sikeremben, lehetővé téve, hogy dacoljak a saját elvárásaimmal, és olyan időt érjek el, amit soha nem gondoltam volna lehetségesnek.

Gábor, középkorú Ironman célba érkező és Enduraid-hívő

"Nem tudom eléggé megköszönni az Enduraidnek, hogy forradalmasította a hosszútávfutás élményét. Nemrégiben lehetőségem volt részt venni egy komoly kihívást jelentő hosszútávú futóversenyen, perzselően forró időjárási körülmények között. Az Enduraid személyre szabott frissítési tervével, amelyet letöltöttem a Garminomba, olyan magabiztosnak és felkészültnek éreztem magam, mint még soha.


A verseny során az Enduraid emlékeztetői és ajánlásai a folyadékpótlási és táplálkozási stratégiámmal összhangban tartottak. Óriási könnyebbség volt, hogy az frissítési tervem közvetlenül a Garminomon volt, így mindenféle zavaró tényező nélkül a teljesítményemre koncentrálhattam. Az alkalmazás figyelembe veszi a külső tényezőket, például a hőséget és a páratartalmat, ami valóban nagyban hozzájárult a folyadékbevitel szükségleteimhez.


Az extrém időjárás ellenére nem csak befejeztem az eseményt, hanem tisztességes időt és tempót értem el, ami meghaladta az elvárásaimat. Az Enduraid által ajánlott szénhidrátok, só és víz egyensúlya létfontosságú szerepet játszott a kiszáradás, a görcsök és más olyan problémák megelőzésében, amelyek veszélyeztethették volna a teljesítményemet.


Az Enduraid és a Garmin verhetetlen kombinációnak bizonyult, hihetetlenül hálás vagyok ezért.

Sára, Enduraid felhasználó és boldog hosszútávfutó

Contact
bottom of page