Használati útmutató

Az élelmiszerbiztonsági előírások révén az élelmiszerek csomagolásán fel kell tüntetni a tápanyagtartalmat és az összetevőket is. A sport célú készítményeken használati útmutató is található. Ezt minden esetben olvassuk el! Ha megtervezzük a frissítésünket, a tervezést pedig tényleg azzal kezdjük, hogy elolvassuk a csomagoláson szereplő ajánlásokat, hamar rá fogunk jönni, hogy mi is lesz az energiapótlás szűk keresztmetszete, a folyadéktolerancia! Közepes intenzitású futás esetén maximum fél liter vizet tudunk elfogyasztani óránként. Ez a folyadékmennyiség fogja meghatározni a szénhidrátpótlás lehetséges maximumát, tehát csak annyi szénhidrátot fogyasszunk óránként amennyinek a felszívódásához, a csomagoláson leírtak alapján, elegendő fél liter folyadék elfogyasztása. Egy nátriummal (segíti a szénhidrát felszívódást) alaposan felturbózott energiaszelet esetén az oldat töménysége elérheti akár a 13%-ot, ami remek, de sajnos ez nem jellemző. Az átlagos sűrűség – az ajánlott vízbevitel mellett – inkább 7-8%, ami 37 gramm szénhidrát bevitelét teszi lehetővé. Ezt kell tudni lefordítani a kedvenc energiaszelet használatára! Figyelembe kell venni, hogy a sportitalok is tartalmaznak szénhidrátokat, ne ezekkel hígítsuk a szilárd frissítőket!  


Ha nincs kedved olvasgatni vagy kalkulálni, töltsd le az Enduraid appot ami megtervezi neked az adott verseny frissítését.


Te a versennyel foglalkozz, a frissítést bízd az Enduraid-re!